Крок да прызнання: у А1 падвялі вынікі года ў развіцці кіберспорту на справаздачна-выбарным сходзе Беларускай асацыяцыі камп’ютарнага спорту
У Беларусі зроблены важны крок да афіцыйнага прызнання камп'ютарнага спорту як віду спорту на нацыянальным узроўні. Беларуская асацыяцыя камп'ютарнага спорту (БАКС) і Беларуская федэрацыя кіберспорту (БФК) аб'ядналі свае намаганні ў афіцыйным прызнанні кіберспорту, аб чым было аб'яўлена 15 снежня 2023 г. на справаздачна-выбарным сходзе Беларускай асацыяцыі камп'ютарнага спорту, які прайшоў у цэнтральным офісе кампаніі А1. Новым старшынёй БАКС быў абраны Дзяніс Богуш.
Сёння асноўная задача айчыннага кіберспорту і адпаведна ўсіх арганізацый у гэтай сферы – атрымаць афіцыйнае прызнанне як віду спорту, як гэта ўжо даўно зроблена ў суседняй Расійскай Федэрацыі. Сёння камп'ютарным спортам цікавяцца дзясяткі тысяч чалавек, сярод якіх моладзь, падлеткі, дарослыя. Мэта аб'яднання дзвюх структур – імкненне вывесці камп'ютарны спорт на прафесійны ўзровень, стварэнне нацыянальнай зборнай па кіберспорце, прадстаўленне краіны на міжнародных спартыўных спаборніцтвах.
Раней БАКС і БФК мелі ўласныя планы развіцця камп'ютарнага спорту і займаліся арганізацыяй спартыўных спаборніцтваў, турніраў і фарміравалі прафесійную супольнасць.
Беларускай асацыяцыяй камп'ютарнага спорту распрацавана профільная праграма развіцця камп'ютарнага спорту ў Беларусі, падрыхтавана больш як 20 розных нарматыўна-прававых актаў, пачынаючы ад антыдопінгавай праграмы і заканчваючы праграмай падрыхтоўкі трэнераў, суддзяў, каментатараў. Каб беларускія геймеры маглі паляпшаць сваё майстэрства і ўзаемадзейнічаць адзін з адным, Беларуская асацыяцыя камп'ютарнага спорту і А1 пастаянна праводзяць маштабныя кіберспартыўныя турніры: Fight Club, VOKA League, Вялікія Беларускія Танкі, Universus, пабстомп The International Dota 2, актыўнасці на выставе Unicon&Game Expo Minsk і іншыя.
Асаблівая ўвага ў рабоце БАКС заўсёды надаецца профільным для галіны мерапрыемствам. Так, за апошнія 3 гады праведзены 9 мітапаў, якія наведвалі прадстаўнікі кіберспартыўных клубаў з усіх рэгіёнаў краіны, зацікаўленыя брэнды і партнёры ў сумесных кіберспартыўных праектах, прадстаўнікі органаў дзяржаўнага кіравання. Былі арганізаваны і праведзены навучальныя курсы, з іх: 3 школы кіберспартыўных каментатараў, 1 Школа трэнераў, 1 школа суддзяў-арганізатараў – а гэта 70 выпускнікоў. Актыўны ўдзел Беларуская асацыяцыя камп'ютарнага спорту і кампанія А1 узялі ў ІКТ-форуме «TIBO-2023», дзе разгарнулі кіберспартыўную пляцоўку з агульнай колькасцю наведвальнікаў больш за 30 000 чалавек. На стэндзе прайшло больш за 40 кіберспартыўных турніраў па 17 дысцыплінах.
БФК у сваю чаргу за апошнія 3 гады правяла больш за 40 спартыўных турніраў з больш як 12 тысячамі ўдзельнікаў. Былі праведзены турніры серыі META, Belarusian Esports League, Belarusian Esports Student League, нацыянальныя адборачныя да чэмпіянатаў свету, а таксама турнір Xmas Party сярод выхаванцаў дамоў сямейнага тыпу, турнір «Energetic Challenge Cup» сярод работнікаў Беларускай атамнай электрастанцыі і Чэмпіянат ААТ «Белаграпрамбанка» па кіберспорце-2023. У 2021 годзе паміж Беларускай федэрацыяй кіберспорту і UNICEF быў заключаны мемарандум аб супрацоўніцтве, а таксама сумесна з UNICEF у гонар 75-годдзя дзіцячага фонду ААН быў арганізаваны анлайн-форум «UNICEF Talks: праектуем будучыню». Сярод сацыяльных праектаў на рахунку БФК поўнасцю абсталяваны клас для заняткаў кіберспортам і вывучэння інфармацыйных тэхналогій на базе ДУА «Сярэдняя школа № 182 г. Мінска імя Уладзіміра Карвата».
Першым сумесным мерапрыемствам, праведзеным БФК і БАКС, стаў Чэмпіянат Беларусі па Dota 2, поспех якога шмат у чым вызначыла сінэргія сумесных намаганняў прафесійнай супольнасці, якая сфарміравалася ў Беларусі.